autómentes nap

2010.10.14. 15:33

Tegnap gyalogoltam. Mint általában egy héten egyszer. Meg békávéztam is, mert befelé úgy egyszerűbb. Mondjuk nem lakom messze a munkahelyemtől (cirka 3km) de ugye az emberi lustaság, a sporttáska edzésnapon, a laptop meg a nagybevásárlás, stb... miatt azért használom a kocsit rendesen. Meg amúgy lusta is vagyok és havonta max ötezerből kijön a benzin (ha csak ide számolom) és tíz perc alatt benn vagyok. De ez nem lényeg.

Állok a vili megállóban. Ilyenkor szinte nosztalgiázom. Kilencker, van itt mindenféle nép. Az is jó hogy a fiatal csajok még nem öltöznek tundrabugyiba, elnézegetem őket amíg várok. Érdekes mód nekem annak idején nyolckor már a suliban kellett lenni. A síneken nagy villyogással ( ezt ly-nal kell?? mindegy, marad) elhúz a mentő, felveri a port...a rutinosabbak már a peron túloldalán állnak, a többiek menekülnek. Ilyenkor persze jön a világmegváltó gondolat, hogy porszívózni kellene a villamossíneket, de ez nem az az ország. Meg ha továbbmegyek ezen a vonalon, akkor vajon hova kellene azt a port tenni? Beönteni a Dunába? Vajon mennyire szennyezné azt? Vagy ez olyan természetes hulladék? Ha kiviszik a város szélére a hulladéktárolóba meg visszafújja a szél...nehéz ügy.

Aztán megjön a vili, felpattanok. Megvan még "a jegy", vigyázok rá. Évekkel ezelőtt vettem, akkor egy tízes gyüjtő olyan kétezer körül volt, ez az utolsó darab. Mindig viszem magammal mikor buliba megyek, hazafelé jól jöhet. De nem fogy el, most sem. Erre nem jár ellenőr, meg minek is. Aki vesz bérletet annak mindegy aki nem meg vagy színes, vagy leszállítattja megát. Külföldi meg ritkán téved erre, pláne ősszel.
Köv megállló, a csövesek szapulják egymást a megállóban. Na itt sem ülök le többet ha várakozni kell majd (a vilin sem merek, az ablakomból látszik néha hogy kik használják az üléseket, meg amúgy is dzsuvás).Bámulatos, hogy a nyolcból kettő már reggelről csatakrészeg...és ezeket akarják integrálni meg segíteni a jogvédők. Sok sikert. Sajnos gyorsan zöldet kapunk, pedig készül a bunyó megnézném...de emiatt nem szállok le.
Aztán átszállás a buszra. Ezzel egy megálló, bár elég hosszan megy. Itt már sanszos az ellenőr, de pont nem jön. Szöges ellentét a vilivel, az újfajta busz, aránylag tiszta is, de amúgy sincs ülőhely, meg nem is megyek vele sokat. Aztán már szállok is le, kis séta és benn vagyok. Rendesen jólesik ilyenkor leülni a helyemre.

Jó idő van délután, hazafelé gyalog indulok. Félúton elgondolkodok a vilin, de aztán mégsem. Éppen ráérek nincs mára program, mit számítana ha kicsit hamarabb érnék haza. El is fáradok, mégsem vagyok már húsz éves. Otthon aztán jólesik végre lecihelődni. És belegondolok, hogy ez így jó volt. De ha mindennap így kéne akkor utálnám. Nem tolerálom már úgy a kamaszokat, az öregeket, a tömeget. Viszont ilyenkor kicsit lenyugszom és amikor visszaülök a kocsiba már nem is zavar annyira hogy bénázik az öregúr előttem, meg hogy nem haladok rendesen a bunkó soreleji befurakodók miatt...ami ki is tart pár napig. Amikor érzem hogy megint idegesít a forgalom akkor megint lesz egy nap kocsi nélkül. Valószínűleg a jövő héten...

A bejegyzés trackback címe:

https://elvaltam.blog.hu/api/trackback/id/tr582371792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vagyok, aki vagyok... 2010.10.14. 18:05:38

nagyon szeretem ezeket az elmerengős írásaidat :)

díva naíva 2010.10.21. 11:25:23

nincs kedved posztolni, nincs kedvem sem tanulni, sem dolgozni :))
süti beállítások módosítása